جواهرات

 آمتیست و راهنمای کامل برای مبتدیان

843289548935543

آمتیست نوعی کوارتز (SiO2) است که رنگ بنفش خود را از حضور آهن و سایر عناصر کمیاب در ساختار خود می گیرد. رنگ‌ سلطنتی این سنگ، کانی‌های آمتیست را به ارزشمندترین سنگ‌های قیمتی در خانواده کوارتز تبدیل می‌کند. سایر انواع کوارتز عبارتند از سیترین، رز کوارتز و پرایزیویلته.

ویژگی های آمیتیست

فرمول شیمیایی: سیلیس (سیلیکون دی اکسید، Si02)

مقیاس سختی:   7

درمان: حرارت دادن یا تابش (گرم کردن می‌تواند سنگ‌های خیلی تیره را روشن کند یا رنگ‌های قهوه‌ای را از بین ببرد. تابش می‌تواند سنگ‌های کوارتز با رنگ روشن را تیره کند تا بیشتر شبیه آمتیست به نظر برسند)

محل استخراج این سنگ: برزیل، اروگوئه، سریلانکا، سیبری، کانادا، هند، بولیوی، آرژانتین و برخی از کشورهای آفریقایی.

مراقبت از آمتیست: دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود. آمیتیست خود را با آب گرم و صابون و یک برس نرم تمیز کنید. از مواد شیمیایی قوی دور نگه دارید و از تغییرات ناگهانی دما اجتناب کنید.

حقایق جالب در مورد آمیتیست

خواص متافیزیکی: آمتیست یک سنگ آرام بخش است و مدت ها تصور می شد که به غلبه بر اعتیاد و محافظت در برابر مستی کمک می کند. گفته می شود که پوشیدن آمیتیست باعث افزایش متانت و توانایی کنترل افکار فرد می شود.

آمتیست برای کمک به اختلالات شنوایی، بی خوابی، سردرد و مشکلات قلبی یا ریوی استفاده شده است. آمتیست برای کمک به تراز کردن چاکراها در سراسر بدن استفاده شده است.

تاریخچه آمیتیست

تاریخچه: استفاده مستند از آمتیست در جواهرات به اوایل مصر باستان باز می گردد. گفته می شود که جنگجویان مصری برای حفظ آرامش، در طول نبرد از آمیتیست استفاده می کردند.

آمتیست، نماد تجرد، همچنین به عنوان “سنگ اسقف ها” نیز شناخته می شود و در جواهرات کلیسا در قرون وسطی استفاده شده است.

این کریستال همچنین در طول تاریخ در جواهرات سلطنتی استفاده شده است.

حقایق و تاریخچه آمتیست فولکلور: واژه آمتیست از واژه یونانی “amethystos” به معنای “مست” گرفته شده است. اعتقاد بر این است که این اصطلاح از اساطیر یونانی سرچشمه گرفته است. همانطور که داستان نشان می دهد، دیونیسوس، خدای مستی و شراب، در تعقیب دوشیزه ای به نام آمتیستوس بود.

آمتیستوس با قاطعیت محبت های او را رد کرد. در پاسخ به این اتفاقات ناخواسته، آمتیستوس از خدایان خواست که پاکدامن بماند. الهه آرتمیس پاسخ داد و او را به سنگی سفید تبدیل کرد.

دیونیسوس که از تمایل آمتیستوس برای پاک ماندن فروتن شده بود، شراب را به عنوان پیشکش روی سنگ ریخت و کریستال ها را به رنگ ارغوانی درآورد. بنابراین کانی آمتیست متولد شد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *